Amendement Visie Brandweerzorg

brandweervrijdag 27 januari 2017 21:00

Tijdens de afgelopen raadsvergadering heeft Wim Dorst als voorzitter van de raadswerkgroep brandweer een raadsbreed amendement ingediend rond de brandweerzorg in onze gemeente. Middels dit amendement wordt de Veiligheidsregio Zeeland gevraagd om met een visie te komen op de brandweerzorg op Schouwen-Duiveland voor de middellange termijn.

De voorkeur van de gemeenteraad gaat uit naar een Zeeuwse visie op de brandweer. Als dit echter niet Zeeuws gedragen wordt, is de vraag of de Veiligheidsregio Zeeland als een pilot een visie wil ontwikkelen voor onze gemeente. Tijdens het opstellen van deze visie moeten er geen onomkeerbare stappen worden genomen. Als er een pilot komt, kijkt de gemeenteraad of en tot in hoeverre zij daarin gaat participeren. Middels dit amendement wordt de Veiligheidsregio Zeeland tevens gevraagd zich te houden aan de afspraken die gemaakt zijn over de randvoorwaarden rondom de sluiting van de post Dreischor.

Wim Dorst

Reacties op 'Amendement Visie Brandweerzorg'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.