Werkbezoek Voedselbank

erika.jpgwoensdag 18 november 2020 19:33

In deze crisistijd zitten mensen thuis, zonder werk. Ook op Schouwen-Duiveland. In 2020 steeg het aantal klanten van de Voedselbank met 25%. De cliënten van de Voedselbank hebben de voedselpakketten echt nodig. Dat hebben wij begrepen uit de, soms zeer schrijnende, verhalen van de vrijwilligers. In de vorige nieuwsbrief schreven wij dat er een bezoek aan de Voedselbank is gebracht. Dit heeft een gevolg gehad: Kees Caan en Erika Kater zijn op bezoek geweest bij het bestuur/penningmeester van de Voedselbank.

Elke week worden er Voedselpakketten samengesteld, voor inwoners die daar recht op hebben, door zeer gedreven vrijwilligers. Ongeveer 120 personen maken gebruik van de Voedselbank, ongeveer 40 gezinnen en ongeveer 80 kinderen. Binnen 2 jaar moet de Voedselbank naar een nieuwe locatie. Wij maken ons sterk voor deze doelgroep en volgen het zoeken naar een nieuwe locatie op de voet.

Erika Kater