Lijsttrekkersdebat Recreatie

wereldregiovrijdag 14 februari 2014 19:30

Dinsdagavond 4 februari was er een debat rondom het thema recreatie. Deze avond, die georganiseerd werd door ROSD en Wereldregio, werd gehouden in de theaterzaal van camping Julianahoeve te Renesse.

Lijsttrekkers van alle partijen hebben in diverse panels de gelegenheid gekregen hun speerpunten m.b.t. het thema te benoemen en kort toe te lichten. Ieder had een rode kaart waarmee geïnterrumpeerd kon worden. Voorafgaand aan het debat was er ook ruimte voor het geluid vanRadio Schouwen-Duiveland ondernemers in de recreatiesector. Hier werden de zorgen op economisch vlak benoemd, maar daarnaast vooral ook de kansen die er zijn. De ondernemers zoeken vooral elkaar op om te overleven in deze economisch moeilijke tijden.

Na het debat was er gelegenheid tot het stellen van vragen aan de lijsttrekkers. Mede door de goede opkomst kwam er veel respons uit de zaal. Wat opviel was het ontbreken van vertrouwen in de gemeentelijke politiek. Vooral de lokale partijen krijgen op voorhand weinig vertrouwen.

Toch kunnen wij terugkijken op een goede avond waarin de ChristenUnie het heldere geluid heeft laten horen wat ons kenmerkt.