Verkiezingsprogramma 2018

rapportagedinsdag 23 januari 2018 10:00

We willen niet voor onszelf bestaan. De ChristenUnie wil in het bestaan van alle dag de ander zien en de waarden die onze God ons meegeeft voor de ander waardevol laten zijn. We geloven namelijk dat ieder persoon op ons eiland met zorg is gemaakt, is bedoeld en tot bloei mag komen. Jong en oud, gast en inwoner. Daar willen we ons voor inzetten.

Daarom willen we onze dorpen, Brouwershaven en Zierikzee omgevingen laten zijn waar we elkaar tegen kunnen komen. Dagelijkse behoeften moeten toegankelijk zijn. Hierover leest u in de hoofdstukken 2 en 8. We moeten ook onze omgeving bewaren voor de generaties na ons. Zo willen we ook uitdagingen in de economie benaderen: hoe kan dit duurzaam? Bij plannen voor duurzame energie moet daarom gekozen worden. Niet veel is goed, maar het goede is veel! Dit vindt u in hoofdstuk 7. De lange termijn moeten we ook in de gaten houden bij het onderwerp werkgelegenheid: behoud werken woongelegenheid voor jongeren.

Zo kunnen we nog veel onderwerpen noemen, maar neemt u eens de tijd om het programma door te lezen. Daar leggen we uit waarom we doen wat we doen. Lees hier het volledige verkiezingsprogramma

Archief > 2018 > januari