Sturen op Maatschappelijk Resultaat

Raadszaaldinsdag 11 april 2017 19:05

Tijdens de commissievergadering Samenleving en Bestuur is de nota Sturen op Maatschappelijk Resultaat besproken. De ChristenUnie heeft hierin wederom aandacht gevraagd voor de kwetsbare ouderen in onze gemeente. Middels een praktijkvoorbeeld maakte de ChristenUnie duidelijk dat je op papier veel kan omschrijven maar dat de praktijk vaak weerbarstiger.

De fractie heeft de wethouder uitgenodigd om eens in het ziekenhuis te komen kijken, waar in veel gevallen oudere mensen worden gebracht waarbij de vroegsignalering of preventie heeft ontbroken met alle gevolgen van dien. Daarnaast heeft de ChristenUnie fractie aangegeven dat het huidige aantal (250 partijen) dat nu actief is binnen het sociale domein wel erg veel is. Dit lijkt ons niet werkbaar of praktisch. Dit werd beaamd door het college. Het idee is om met nieuwe contracten te gaan werken, met hoofdaannemers en onderaannemers. Zo blijft de keuzevrijheid wel bestaan, wat ook de ChristenUnie hoog in het vaandel heeft. Een punt waar de ChristenUnie zich ook in kan vinden is de mogelijkheid om maatwerk te leveren, ook als dit betekent dat je buiten de kaders moet werken die we hebben vastgesteld.

Wederom heeft de ChristenUnie ook aandacht gevraagd voor de jeugdzorg, zeker de groep van achttienjarigen die vanuit de jeugdzorg overgaan naar de reguliere hulpverlening. Dit kan problemen opleveren. De wethouder heeft op al onze punten aangeven dat hij ze wil uit gaan voeren.

Archief > 2017 > april