Havenpark Zierikzee

Raadszaalvrijdag 28 februari 2014 20:45

Eindelijk is er een besluit genomen over het Havenpark. Hoewel we tegen de werkgroep hebben gestemd (omdat we ervan overtuigd waren dat deze procedure vooral zou frustreren) ligt er nu wel een advies.

En de ChristenUnie wil het ontwerp voor het Havenpark doen zoals de werkgroep voorstelt. Verbazingwekkend genoeg deden niet alle partijen dat, ook al waren ze zelf met het idee van de werkgroep gekomen.

De ontworpen paden voor het park vormen een geheel met het vorige plan. Als je die niet doortrekt haal je de samenhang uit het plan. Dan krijg je een in stukjes geknipt stadshart. En dan heb je het nog niet eens over het feit dat je eindelijk ook het park door kunt en niet hoeft om te lopen. Er is tegemoet gekomen aan meer groen en de mooie objecten blijven behouden.

De Spaanse trappen willen we er wel uit. Dit is niet het juiste moment om 250.000 euro uit te geven aan iets wat geen nut heeft, niet nodig is en zeker ook niet breed gedragen wordt.

Erika Capelle-Klap